3 ian. 2013

Maya ramane o civilizatie misterioasa

Maya ramane o civilizatie misterioasa, aparuta din neant si cu o origine inca nedeslusita, la fel ca in cazul Sumerului, Indului sau Egiptului Antic.
O civilizatie cu un calendar inexplicabil de asemanator cu cel al dacilor, cu date cosmice calculate pana la milioane de ani in trecut, deci avand cunostiinte astronomice extraordinar de avansate.
O dovada in acest sens este si calendarul, de o exactitate demna de secolul XX.

                                           
Anul mayas avea 365,242129 zile, in conditiile in care actualele calcule dimensioneaza anul la 356,242198 zile.
Pentru comparative, sa retinem un amanunt: calendarul Gregorian indica 365,2425 zile.
Desi extraordinar de exact, calendarul mayas se! opreste in 22 decembrie 2012 !
Aceasta data obsedeaza omenirea de cateva secole si i s-au cautat diverse explicatii, majoritatea de esenta religioasa, mai ales ca unele pasaje ofera argumente in acest sens.

Vezi și

1.    Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

2.    Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

3.    Scara de valori a societății romanești 

4.               Europa privită din viitor

5.   Hrana vie

6.    Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

7.    Destinatii uimitoare pe glob

8.    Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

9.    Primarul care nu frură

10.               Duda a pus mâna pe Casa Regală

11.               Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

12.               Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

13. O Nouă Republică

14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

15.În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

16.               Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

18.               Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

19.               Fii propriul tău nutriționist

20.               Maya ramane o civilizatie misterioasa

21.               Slăbești daca esti motivat

22.               Serbet de ciocolata

23. Set medical Covid necesar acasă

24.               Medicament retras - folosit în diabet

25.               Brexit-ul - Spaima Europei

26.               Virusul Misterios

27.  Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

28.               Sistemele solare - apă caldă

29. Economisirea energiei electrice

30.  Hoțul de cărți

31.               Aparitia starii de insolventa

32.               TRUMP ESTE PRESEDINTE

33. Microbii din organismul uman

34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

37.Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

38.Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici

 

                             
Vom vedea, insa, ca Sfarsitul Timpului nu este si Sfarsitul Lumii, cum gresit s-a inteles si transmis prin Biblie.

Schimbarile care se asteapta in 2012 vor modifica total viata pe Terra si omenirea insasi.
- Alexei Dimitrov, un cercetator rus, a constatat ca Luna isi fabrica atmosfera proprie, una alcatuita din compusi ai sodiului, care acum se intinde pe o suprafata de 6000 kmp.
- Atmosfera lui Marte creste rapid si se crede ca ar fi dus la defectarea lui Mars Observer, in 1997.
- Atmosfera Terrei este si ea in schimbare, in straturile superioare formandu-se un nou gaz, care nu exista pana acum iar activitatea vulcanica a crescut de 5 ori din 1875 incoace .
- Venus sufera o crestere vizibila a intensitatii luminoase.
- Campul magnetic al lui Jupiter s-a dublat iar intre planeta si unul dintre sateliti s-a format un tub de radiatie ionizata.
- Uranus si Neptun au suferit recente inversari de poli, isi maresc campul magnetic si devin tot mai stralucitoare.
- Campul magnetic al Soarelui a crescut si el cu 230% din 1901 incoace.

Academia Nationala de Stiinte din Siberia anunta ca aceste multiple schimbari din sistemul solar se datoreaza intrarii acestuia in Centura Fotonica, o zona cosmica cu o energie mult mai intensa. Aceasta energie este preluata de Soare si apoi raspandita in intreg sistemul solar.
Centura Fotonica este formata din mai multe benzi fotonice care emana din centrul Galaxiei si sunt asociate cu spiralele Caii Lactee.
Centrul Galaxiei se afla in Constelatia Pleiadelor, fiind marcat de steaua Alciona, Soarele central al Pleiadelor, aflat la 400 de ani lumina fata de noi.

Centura Fotonica incercuieste Constelatia Pleiadelor. Sistemul nostru solar
trece prin aceasta Centura de doua ori in 25.920 ani, perioada considerata Anul Galactic (numit de antici Anul Mare), iar trecerea Centurii dureaza 2000 de ani.

Se crede ca Soarele nostru a intrat deja in Centura, inca din 1998, si se estimeaza ca Terra va intra in 2012.

Intalnirea cu Centura Fotonica pare sa duca la transformarea omului profetita de Biblie, la o teribila experienta spirituala.
Se presupune ca oamenii cu un comportament egoist si, deci, cu vibratii
scazute in aura energetica nu vor supravietui radiatiei de inalta frecventa existenta in Centura Fotonica.
Cu alte cuvinte, va avea loc o mare selectie naturala pe baza spirituala amintita.

Orice fiinta este alcatuita in primul rand din energie. Iar energia este
informatie, si invers. Corpul material este doar invelisul altor corpuri energetice.

Omul se incadreaza si el, fireste, in organizarea universala. "Animal cu (oaresce) ratiune", fiinta umana a fost inzestrata cu capacitatea de a avea
o paleta larga de trairi, sentimente si ganduri..
Dovada ca acestea sunt energii in stare pura ne este oferita de constatarile de-a lungul timpului si cercetarile stiintifice din ultimile doua secole.

Trairile si sentimentele negative creeaza energia negativa, nefasta, iar gandurile se pot chiar si materializa, dupa cum s-a reusit in proiectul Montauk.
Ca orice energie, sentimentele, trairile si gandurile umane au o anumita vibratie. O energie negativa nu poate avea, evident, decat o vibratie joasa, pe principiul universal al evolutiei.

In Univers, nimic nu este intamplator iar totul este subordonat unui singur scop: perpetuarea si evolutia vietii.

Materia insasi este inzestrata cu o inexplicabila capacitate de a crea
viata! Exista legi universale chimice, fizice,astronomice si chiar juridice.
Ele nu sunt insa stricte, pentru ca Universul nu este Armata Poporului, iar
cuvantul de ordine este diversitatea.
Viata trebuie sa evolueze prin forte proprii, fara dirijari cazone, sa se
confrunte cu cele mai dificile situatii.
Cine invinge merita sa mearga mai departe. Chiar si razboaiele au rolul lor
in programul universal. Nu sunt de dorit, in general, dar determina unitatea unei natii, planete sau chiar unei galaxii (?) si evolutia stiintifica, aducind o presiune si o urgentaresporita in acest sens. Tot ele, aduc un examen energetic major, o separare intre "baietii buni si baietii rai" -dupa gandirea simplista americana ...

Fiindca totul este energie, nici Universul nu face exceptie de la regula. Asa cum el a fost creat prin explozia colosala a unui. atom, tot asa exista surse de energie pozitiva ce alimenteaza galaxiile iar de la acestea, prin sori, sistemele solare.
Acestea sunt de frecventa foarte inalta, pentru a putea strabate distanele imense, pana la sorii captatori.
Pe de alta parte, planetele, sistemele solare si galaxiile se afla intr-o continua miscare, parca pentru a beneficia toate de aceste izvoare de energie a evolutiei.

Miscarea are insa si un reflux: catastrofismul periodic.
Nu intamplator, galatenii Ioan Farcas si Ilie Ghetu au devenit subiect pentru "Discovery" TV, teoria lor fiind cu adevarat revolutionara. Conform acestora, la 180-200 milioane ani, Galaxia noastra sufera, permanent, transformari radicale iar sistemul solar de trei ori in acest interval..
O data la 60-70 milioane de ani, modificarile de pe Terra sunt atat de radicale incat, spun cei doi, "pina si istoria nu poate fi considerata o observatie continua".
Toate aceste modificari sunt ciclice si obligatorii si se datoreaza permanentei miscari a galaxiei si sistemului solar. Doar izvoarele de energie pozitiva par a avea o anumita stabilitate.
2012 pe Terra
Am tot mentionat ca trecerea prin Centura Fotonica duce la o schimbare radicala a vietii pe Terra.
Ce inseamna insa aceasta, concret? Centurile de siguranta, va rog!

Centura Fotonica atat de imensa, incat trebuie strabatuta timp de 2000 ani, emite o intensa radiatie electromagnetica, atat in spectrul vizibil, cat si in cel invizibil, de inalta frecventa (inclusiv raze X).
Fotonii Centurii vor exercita o multipla si socanta influenta asupra materiei terestre.
In primul rand, se va constata fluorescenta tuturor corpurilor, iar ca rezultat. nu va mai exista noapte timp de 2000 de ani!!!
Corpurile vor emite o lumina fara temperatura si nu vor avea umbra.
Intregul sistem solar isi va schimba structurile moleculare ale materiei, iar energia fotonica nu va mai da dureri de cap la NASA , va deveni sursa majora de energie libera si nepoluanta (gandita de Tesla).
Planeta va suferi o scadere progresiva a densitatii si isi va schimba "bataia inimii".

Dupa ce a avut o valoare constanta timp de milenii, "rezonanta Schumann" a
Terrei a inceput sa creasca, din 1980, de la 7,8Hz, apoi sa se accelereze, ajungand la 12 Hz, nivelul de astazi.
Aceasta inseamna ca, data fiind cresterea frecventei vibratorii a Pamantului, cele 24 de ore de viata ale unei zile sunt doar 16 ore reale !

Deocamdata este inca bine si acceptabil, desi explica de ce nu mai avea suficient timp, suntem tot mai grabiti si mai obositi.

Ce se va intampla in momentul intrarii in Centura Fotonica, in 2012 sau in alt an, este pur si simplu de neinchipuit: intreaga omenirea, va trece intr-o alta dimensiune !

Inca neclar?
Mai concret: 24 de ore vor fi 0 ore efective, deci timpul terestru nu va mai exista ! ! !

Iar pentru ca o nenorocire nu vine niciodata singura, in acel "Punct Zero" se vor inversa si Polii Magnetici ai Pamantului.

Veste buna este, repet, ca Sfarsitul Timpului nu inseamna Sfarsitul Lumii.

Semn ca momentul este relativ aproape, intensitatea plasmei stralucitoare de
la marginea sistemului solar a crescut recent de 10 ori. Prin intermediul
Soarelui, planetele au primit si ele o energie sporita.

Mayasii ne retransmit si ei informatiile primite de la zei despre schimbarile ce vor urma:
- intregul sistem solar se va sincroniza cu Galaxia si intregul Univers, cu efecte benefice;
- vom depasi tehnologia actuala si ce cunoastem despre Timp si Spatiu;
- banii vor disparea ca necesitate;
- vom intra in Dimensiunea a 5-a;
- ADN-ul uman va fi reprogramat, ajungand la 12 spirale, de la 2 in prezent.

In ce priveste fiinta umana, schimbarile vor fi deci, colosale in sens pozitiv. Insotite totusi de simptome neplacute (inca o veste buna - este semnul ca organismul se purifica):
- migrene, dureri de cap, oboseala, ameteala sau palpitatii;
- simptome specifice racelii (febra, transpiratie, dureri osoase etc.) ce nu pot fi tratate prin tratamente clasice;
- slabiciune musculara, respiratie greoaie, oboseala nejustificata;
- modificari in sistemul limfatic si imunitar, neliniste, depresii, stres si fascinatia trecutului.

In momentul intrarii in Centura Fotonica se va produce un amplu proces de rearmonizare, de recalibrare a frecventelor propriului corp uman cu cele de referinta din Univers, ducind la o crestere a celor umane.
Este asa-numita "inaltare - ridicare la Cer ", despre care vorbesc si vechile scrieri.
"Inaltarea" fiind brusca si puternica, cei cu vibratii joase, negative (rautate, egoism etc.) nu vor rezista transformarii.
Frecventele genomului uman si ale ADN-ului sunt foarte inalte, vibratiile foarte fine.
Sunt in fapt lumina, ceea ce explica vizibilitatea aurei la zei si sfinti.
Dr. Berrende Fox a constatat ca, de 20 de ani, oamenii au inceput sa se schimbe la nivel celular, iar unii chiar si-au dezvoltat noi lanturi in structura ADN-ului, fapt observat prin teste de sange.
Bine, bine, vor intreba oamenii de afaceri, si eu ce castig de aici?! Sa vedem daca le place:
- intuitia si capacitatile paranormale se dezvolta mai repede;
- folosirea unei parti mai mari din creier, peste 10-15% cat in prezent;
- toate bolile incurabile vor disparea, inclusiv SIDA si cancerul;
- se vor inmulti bioterapeutii si telepatii;
- corpul fizic va incepe sa se schimbe si probabil vom vedea (cei care scapa!) o aura de lumina ca sfintii de pe peretii bisericilor.

Ideea este ca 2012 este foarte aproape de noi si majoritatea vor ajunge cu siguranta sa vada daca aceasta profetie este reala sau falsa



Civilizaţia umană de astăzi, fărâmiţată în circa 200 de state, stătuleţe şi teritorii "suverane", se pare că şi-a pierdut definitiv capacitatea de a reacţiona prompt şi consensual la marile provocări ecologice, demografice, sociale şi economice ale mileniului trei. Lipsa de coeziune, interesele economice şi geopolitice diametral opuse într-o lume cu resurse naturale tot mai puţine conduce involuntar la o paralelă sinistră cu situaţia civilizaţiei maya înainte de dispariţia sa misterioasă.

Motivul extinctiei bruste a acestei civilizatii vechi de 2.000 de ani a fost si ramane una dintre cele mai mari enigme ale lumii. Cum a putut o comunitate care a prosperat timp de peste 2.000 de ani sa dispara deodata, pur si simplu? 
Jared Diamond, profesor la University of California din Los Angeles, în cartea sa „COLAPSUL CIVILIZAŢIILOR. Cum aleg societăţile să reuşească sau să piară", consideră că nu există nici o enigmă şi că de vină a fost colapsul ecologic cauzat de suprapopulaţie în condiţiile unei fărâmiţări poltice care împiedica adoptarea oricăror decizii consensuale vizând soarta întregii civilizaţii.
"Din ce cauză indienii maya nu s-au îngrijit la vreme să-şi salveze natura? - se întreabă J. Diamond şi tot el oferă răspunsul. - În comparaţie cu imperiul incaşilor care era un stat centralizat şi se supunea puterii monarhului absolut, pămînturile mayaşilor erau împărţite între oraşele-state care luptau permanent între ele. În aceste condiţii, folosind limbajul contemporan, era imposibilă o politică unică de protecţie a naturii. Astfel că civilizaţia maya s-a autonimicit cu mult înaintea apariţiei primilor colonizatori europeni".

Piramidele din junglă

Înainte vreme pe teritoriul Mexicului, Belizului, Hondurasului şi al Guatemalei a înflorit, apoi a pierit civilizaţia maya. Cultura maya şi-a atins culmea progresului în secolul al VIII-lea, la sfîrşitul aşa-numitei perioade clasice. În acele timpuri în Yucatan şi în apropierea lui trăiau nu mai puţin de cinci milioane de oameni, posibil chiar de trei-patru ori mai mulţi. La sosirea spaniolilor aici rămăseseră mai puţin de cinci sute de mii de oameni. 

Diamond consideră că prăbuşirea civilizaţiei maya a fost condiţionată de patru factori ai colapsului. La fel ca şi locuitorii de pe Rapa Nui maiaşii au nimicit pădurile şi au sărăcit solul. Ei nu au avut noroc nici de climă, pe peninsulă se instala foarte des seceta. În afară de aceasta între conducătorii triburilor maiaşe izbucneau permanent lupte aprige. În cele din urmă în preajma catastrofei iminente indienii maya, la fel ca şi insularii de pe Rapa Nui, nu au fost în stare să-şi modifice strategia comortamentală. În schimb, maya nu se confruntau cu criza comerţului extern. Unicul produs de care aveau nevoie maiaşii era obsidianul - sticlă vulcanică din care se confecţionau instrumente şi arme, dar acesta era livrat fără întrerupere.

Maiaşii aveau cunoştinţe vaste despre mişcarea aştrilor pe cer şi au creat un calendar unic, au construit oraşe şi temple maiestoase, înfrumuseţate cu fresce minunate. Dar agricultura lor în comparaţie cu alte civilizaţii mari ale Mesoamericii şi ale Americii de Sud era destul de primitivă. Ei nu aveau animale de tracţiune, nici de carne. Dintre animalele de casă existau doar cîini, curci, răţi şi albini. Populaţia care era alcătuită în totalitate din ţărani se alimenta în general cu porumb, dar acesta era o sursă destul de săracă în substanţe nutritive. Creşterea populaţiei ducea la extinderea terenurilor agricole. Pentru aceasta erau amenajate terase pe versanţii munţilor şi erau defrişate noi teritorii. Solurile deveneau sterile şi se uscau, iar roada era săracă, provocînd criza alimentară. În perioada dintre anii 810 şi 910 s-au înregistrat 20 de perioade secetoase, inclusiv seceta catastrofală din anul 900 cînd maya au rămas fără rezervele de apă. Credinţa în puterea nelimitată a regilor-sacerdoţi a fost clintită. Armate de regi şi prinţi încercau tot mai des să se pricopsească pe contul vecinilor şi se încingeau tot mai multe conflicte. În acelaşi timp ei se încumetau să construiască noi temple şi palate, sperînd să cîştige bunăvoinţa zeilor şi să evite tragedia apropiată. Finalul este cunoscut: un adevărat colaps ecologic. 

Putea fi evitat acest final trist? În principiu da, există chiar şi un exemplu. Aproximativ şase sute de ani în urmă conducătorii imperiului incaşilor au putut evita pericolul legat de dispariţia pădurilor. La ordinul lor indienii au limitat defrişarea Anzilor şi au început consolidarea versanţilor, plantînd păduri tinere. Acest fapt a încetinit eroziunea solului, a oprit scăderea productivităţii gospodăriilor ţărăneşti şi a amînat criza alimentară. Chiar dacă la mijlocul sec. al XVI-lea imperiul incaşilor şi-a încetat existenţa aceasta nu s-a întîmplat din cauza unui colaps ecologic. Cea mai dezvoltată şi numeroasă civilizaţe de indieni a pierit din cauza conflictelor interne şi din cauza conchistadorilor spanioli, în faţa cărora armatele numeroase de indieni erau practic dezarmate.

Din ce cauză indienii maya nu s-au îngrijit la vreme să-şi salveze natura? În comparaţie cu imperiul incaşilor care era un stat centralizat şi se supunea puterii monarhului absolut, pămînturile mayaşilor erau împărţite între oraşele-state care luptau permanent între ele. În aceste condiţii, folosind limbajul contemporan, era imposibilă o politică unică de protecţie a naturii. Astfel că civilizaţia maya s-a autonimicit cu mult înaintea apariţiei primilor colonizatori europeni.

2 ian. 2013

Offshore Wind Turbines


Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge


Though green technology is creeping into marine engineering with the likes of Damen Shipyards’ ASD 3212 diesel-electric-propelled "Green Tug," transhipment between factory and project base relies almost exclusively on conventional vessels. Notable exceptions are Vestas’ two custom-built Bladerunner boats which move blades from the company’s R&D facility on the Isle of Wight to Southampton port for transhipment, and Enercon’s E-Ship 1 which, fittingly, harnesses wind power to help transport wind turbine components.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
Damen's revolutionary ASD 3212 Green Tug reduces CO2, SOX and NOXemissions by 30%
E-Ship 1 has four 27 meter-high Flettner rotors mounted on its deck. These are spun up using excess energy derived from the diesel engines’ exhaust gas, so making use of the force a spinning body in a moving airstream produces (the Magnus Effect) to help drive the ship. The same force is what causes the curved motion of a spinning football or cricket ball. This extra power reduces fuel consumption by up to 40 percent, and the ship’s adjustable cargo bay also lets it load many more wind turbine components than a conventional cargo vessel of the same size.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
E-Ship 1 has four 27 meter-high Flettner rotors mounted on its deck
Transhipment also brings its own quayside challenges. For very heavy items such as nacelles, built-up towers and jackets, Collett uses self-propelled modular transporters (SPMTs) that have been used for many years in sectors like oil and gas, and petrochemicals.
"Moving blades up to 60 meters and nacelles between 200 and 400 tons is completely possible, but that’s strictly between the quayside and the storage area," says Collett. "You work out the number of axles you need and bolt them together."

Vezi și

1.    Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

2.    Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

3.    Scara de valori a societății romanești 

4.               Europa privită din viitor

5.   Hrana vie

6.    Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

7.    Destinatii uimitoare pe glob

8.    Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

9.    Primarul care nu frură

10.               Duda a pus mâna pe Casa Regală

11.               Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

12.               Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

13. O Nouă Republică

14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

15.În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

16.               Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

18.               Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

19.               Fii propriul tău nutriționist

20.               Maya ramane o civilizatie misterioasa

21.               Slăbești daca esti motivat

22.               Serbet de ciocolata

23. Set medical Covid necesar acasă

24.               Medicament retras - folosit în diabet

25.               Brexit-ul - Spaima Europei

26.               Virusul Misterios

27.  Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

28.               Sistemele solare - apă caldă

29. Economisirea energiei electrice

30.  Hoțul de cărți

31.               Aparitia starii de insolventa

32.               TRUMP ESTE PRESEDINTE

33. Microbii din organismul uman

34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

37.Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

38.Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici

 



Netherlands-based transportation specialist Wagenborg used SPMTs in various configurations to load out the REpower nacelles and rotors for the Alpha Ventus field last year. 20-axle lines of Scheuerle SPMTs transported complete rotors with diameters of between 116 and 118 meters, and weighing nearly 150 tons each, while the vast tripod foundations required a set of 22+8 axle SPMTs under each leg. To add to the challenge, the rotors had to slide right out over the dockside before the barge cranes were able to pick up the load.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
20-axle lines of Scheuerle SPMTs transported complete rotors with diameters of between 116 and 118 meters, and weighing nearly 150 tons each
The trip to the field is the next leg of the offshore turbine journey. Increased efficiency and lower costs are again the goal: offshore installation as a proportion of total CAPEX is predicted to fall from 23 percent to 18 percent by 2020, and innovative technology is paving the way.
Suction bucket footings are also quick and cheap to install in soft seabed conditions. Mercon and ALE’s new EMI technology uses a standard barge equipped with a tilting frame in order to install monopiles or met masts with a multiple suction-bucket footing.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
EMI technology uses a standard barge equipped with a tilting frame in order to install monopiles or met masts with a multiple suction-bucket footing
Driving down deployment costs also means finding the most efficient process for each offshore project – for example, whether to assemble the whole rotor onshore or to ship the blades and hubs individually and assemble them on-site. Lifting whole rotors means fewer offshore lifts and can be done in rougher weather, but racks of blades can be loaded more quickly at the quayside.
"You want the lowest cost solution for that particular set of components for that weather window," explains Sauven. "Water depth, time of year, distance from port: each changes the equation and you need the flexibility to optimise for each site."
Another choice is whether to ship turbine components out in smaller boats, giving better utilisation of the expensive on-site installation vessel. Specialist wind turbine installation vessels (WTIVs) can carry and install turbines and foundations themselves, but will be off-site when restocking back at the base port. With more demanding far offshore projects looming, the "mono-vessel" concept is gaining the upper hand.
"The available fleet of vessels require tugs and are much slower than the next generation new-builds, so there is no sense in using them to collect the components," says Katie Faulkner, A2Sea’s sales support manager. "Because Sea Installer has a larger capacity and is self-propelled, she will be able to 'cut out the middle man,' and collect the components directly from the production line, take them straight out to the site and carry out the installation."
The jack-ups currently used for turbine installation were mostly built for the oil and gas industry and adapted for wind, while the new WTIVs are bigger and more capable in every way, even compared to first generation installers like the MPI Discovery.
"These are absolute beasts in comparison to previous vessels," says Max Paterson, sales and marketing coordinator at Seajacks, whose own WTIV will arrive this year. "Existing boats have blade racks overhanging the front, but Zaratan can stack them across the back of the deck."
Today’s foundations can weigh over 700 tonnes, with nacelles tipping the scales at over 350 tons and towers in excess of 260 tons. Cranes must have the reach and radius to install these at more than 100 meters above sea level. Crane loads are going up from 300-600 tons to 800-1,200 tons or more, and employ a "wrap around the leg" design for optimum deck access.
New WTIVs have far more deck space with extra flexibility to cater for different projects, and can jack their heavier payloads in deeper water. DP2 capability comes as standard, transit speeds are higher, and accommodation allows for extra installation workers: all attributes intended to support far offshore deployment.
"At Thornton Bank, we were taking out one turbine per cycle," says Richard Hatton, head of UK offshore sales at REpower. "This year we were taking out two sets. The new vessels will be able to take six or seven sets per cycle."
RWE considers this area so important that it built its own boats and founded a dedicated company to manage all aspects of offshore logistics. Its two SeaBreeze class vessels are now working on the Nordsee Ost and Gwynt y Môr fields respectively. Contrary to fears of a shortage in only two or three years, there are now numerous WTIVs appearing on the market.
"Since we launched our plans, a lot of companies are building vessels. Every one is different, and in the next few years we will see which one is best," says a spokesman for RWE Innogy.
Swire Blue Ocean’s Pacific Orca exemplifies the new generation. It will have a 1200 tonne crane, a transit speed of 13 knots and accommodation for 111 people. With a deck area in excess of 4,000 m2 and an 8,400-ton jackable weight, it will operate in up to 75 meters of water.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
Swire Blue Ocean’s Pacific Orca exemplifies the new generation
Fred Olsen Windcarrier’s two boats, Brave Tern and Bold Tern, will be delivered in the second half of this year. "They are built to cope with a 10 MW turbine and a 470 tonne hub weight," says commercial manager Carl Erik Gurrik.
GeoSea’s Neptune will shortly start work on Thornton Bank while other new vessels due this year include Workfox’s Seafox 5, MPI’s Adventure and Discovery, another WTIV from Van Oord, and HGO InfraSea Solutions’ Innovation. The latter is the biggest yet, with a 1,500-ton crane and an 8,000-ton payload.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
Fred Olsen Windcarrier’s two boats, Brave Tern and Bold Tern, will be delivered in the second half of this year
Deep water is the new frontier for turbine deployment. Going beyond 45 metres makes jacking impossible for almost all current vessels, and floating WTIVs would be the likely solution.
Dynamic stabilisation is an important technology here (and in all lifts involving floating vessels), reducing roll and so the dynamic crane loading, thus permitting relatively heavier lifts. Manufacturers like Liebherr are also working to improve the heave compensation systems already built into many marine cranes. "We lifted turbine components from floating vessels on the Beatrice Demonstrator in 45 meters of water," says Hatton. "It’s faster because there’s no need to jack but it cuts down on the weather window. Better dynamic stabilisation is coming but it’s still a long way from being proven."
Designers are now pushing vessel capability even further. For example, W3G Marine Ltd’s OWTIS (offshore wind turbine installation ship) concept offers a 1,500-ton crane. Gaoh’s twin-hull "offshore installation shuttle" would carry two complete turbines or foundations on a high gantry. Employing a combination of dynamic positioning along with both vessel and hoisting compensation systems would give it a claimed 80 percent operational window in the North Sea.
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
W3G Marine Ltd’s OWTIS concept offers a 1,500-ton crane
Offshore Wind Turbines Transporters Rise to the Challenge
Gaoh’s twin-hull «offshore installation shuttle» would carry two complete turbines or foundations on a high gantry
Offshore wind development is often compared with the early days of North Sea oil exploration. Here, the comparison has real resonance. Manufacturers, developers and the rest of the supply chain are working flat out to use the latest logistics technology to access Europe’s massive offshore wind resource – safely, swiftly and at the lowest possible cost.

Artificial Intelligence in Politics

Partidul Sintetic În Danemarca sunt în prezent 230 de micro-partide.    Partidul Sintetic din Danemarca   a apărut după ce un soft de inteli...