Un grup de cercetători din cadrul Ulsan National Institute of Science and Technology din Coreea de Sud au anunţat dezvoltarea unui nou tip de baterie Li-Ion care, dacă nu aduce mult doritul şi cerutul salt de capacitate, promite în schimb mai multă siguranţă în exploatare şi mai multă flexibilitate pentru integratori.
Politici Sociale Despre afaceri online PC Computer Locuinta - O investitie necesara
De la prietenii niștri RELIGIE LITERATURA și CREDINTA Economico - Sociale
Politici Fiscale , Sociale Situatia ECONOMICO-SOCIALA Stiinta si tehnica
Bateriile Li-ion actuale folosesc electrozi fabricaţi din oxid de litiu şi cobalt (în cazul anodului) şi carbon în cazul catodului), acestea fiind cufundate într-o soluţie electrolitică menită să asigure circulaţia ionilor pozitivi de litiu în timpul încărcării şi descărcării. Noua baterie concepută de sud-coreeni renunţă la acest lichid în favoarea unui gel polimeric cu permeabilitate electrică similară, acest design permiţând fabricarea unor baterii flexibile care vor permite integratorilor să le folosească fie pentru eficientizarea volumului ocupat, fie pentru viitoarele echipamente electronice flexibile.
Vezi și
1.
Schema de tratament pentru
cazurile ușoare de Covid-19
2.
Romania traiește , încă
, din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă
3.
Scara de valori a
societății romanești
4.
Europa privită din viitor
5.
Hrana vie
6.
Planurile in derulare sunt
o munca in progres, veche de sute de ani
7.
Destinatii uimitoare pe glob
8.
Miracolul japonez- Drum
reconstruit în patru zile
10.
Duda a pus mâna pe Casa Regală
11.
Nu poti multiplica bogatia divizand-o !
12.
Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg
13.
O Nouă Republică
14. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.!
15.În vremea monarhiei,
taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.
16.
Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL
17.
Cea mai frumoasă scrisoare
de dragoste
18.
Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul
19.
Fii propriul tău nutriționist
20.
Maya ramane o civilizatie misterioasa
21.
Slăbești daca esti motivat
22.
Serbet de ciocolata
23.
Set medical Covid necesar
acasă
24.
Medicament retras - folosit în diabet
25.
Brexit-ul - Spaima Europei
26.
Virusul Misterios
27.
Inamicul numărul unu al
acumulatorilor
28.
Sistemele solare - apă caldă
29.
Economisirea energiei
electrice
30. Hoțul de cărți
31.
Aparitia starii de insolventa
32.
TRUMP ESTE PRESEDINTE
33.
Microbii din organismul uman
34.
Despre islamizarea Europei.
O publicăm integral. Și fără comentarii.
35.
„Naţiunea este mai
importantă ca Libertatea !”
36.
Masca ce omoară virusul O veste de Covid
37.Primul an de viaţă -
Alocatia pentru copil
38.Tavalugul Marelui Razboi -
Globaliyarea - Asasinii Economici
Faţă de actualele produse Li-Ion, noul tip de baterie are şi marele avantaj de a elimina riscul exploziilor. Pelicula care separă electrozii din bateriile uzuale este sensibilă la căldură, iar perforarea acesteia şi contactul dintre cele două elemente cu încărcare electrică diferită se poate solda cu incendii sau explozii. Aceste evenimente sunt destul de rare, însă nu au lipsit de-a lungul timpului, dar componentele solide ale noului model de baterie le elimină în totalitate.
Metoda de fabricaţie pusă la punct de sud-coreeni implică acoperirea electrozilor cu gelul electrolitic şi fuzionare celor două elemente printr-un bombardament cu radiaţii ultraviolete. Grupul de cercetători a publicat acest anunţ în luna decembrie a anului trecut, lucrarea fiind făcută publică de Ministerul Educaţiei, Ştiinţei şi Tehnologiei abia ieri. De Dorian Prodan | www.go4it.ro
In acest articol vom incerca sa aflam care baterie stocheaza mai multa energie, care are o autonomie mai buna si nu in ultimul rand care baterie este mai prietenoasa cu mediul inconjurator.
Sunt cateva dintre intrebarile la care probabil ati incercat sa gasiti un raspuns, daca nu ati facut-o deja acum este momentul, iar daca ati facut-o, sigur veti adauga informatii noi in dreptul fiecarui tip de baterie.
“Lithium” este cel mai usor metal, are cel mai grozav potential electrochimic si furnizeaza cea mai mare densitate de energie in raport cu greutatea. Din cauza ca este un metal instabil, a picat testul sigurantei in special in momentul reincarcarii, iar cercetatorii au apelat la alternativa non-metalica, ioni de “lithium”. Chiar daca nu mai prezinta aceiasi densitate inalta, este mult mai sigura si se incadreaza in parametrii de siguranta in privinta incarcarii si descarcarii acesteia.
Majoritatea telefoanelor din ziua de azi folosesc baterii de tip “li-ion” pentru ca potentialul ei de 3.6 volti permite utilizarea unei singure celule fata de tipul “nickel-cadmium” care dezvolta numai 1.2v si ar trebui legate celulele in serie, acestea sunt bateriile clasice AAA, AA s.a.m.d..
Faptul ca bateria “li-ion” nu necesita un grad mare de atentie/intretinere, adica nu are memorie si nu are nevoie de reincarcari ciclice pentru a-i prelungi durata de viata, o face perfecta pentru gadget-urile moderne. Amintim ca exista si acele celule speciale(utilizate de ex. la bormasini) care furnizeaza energie foarte mare.
Ca dezavantaje putem nota faptul ca indiferent daca este utilizata sau nu, pe masura ce trece timpul ea se deterioreaza. Un mod de a “conserva” bateria recomandat de producatori este depozitarea ei intr-un spatiu racoros, aproximativ 15°C incarcata la 40% din potential.
Avand in vedere ca este in continua schimbare, pe viitor un model elaborat, mult mai evoluat va prinde forma.
In ceea ce priveste bateria de tip “lithium-polymer”, ea se diferentiaza de celulele normale prin tipul de electrolit utilizat in constructia ei. Fata de “li-ion” unde sunt utilizati ioni de “lithium” aici avem o pelicula asemanatoare plasticului care nu are o conductivitate mare dar permite schimbul de ioni – atomi sau grupuri de atomi cu sarcina electrica. Acesta simplifica procesul de productie si siguranta si masoara numai 1mm in grosime.
Din pacate, conductivitatea redusa o face sa piarda teren in fata laptopurilor, tocmai din cauza ca nu poate livra curent de intensitate mare pentru a pune in miscare un hard-drive. Ea raspunde bine in conditii de temperaturi inalte(60°C) dar in acest caz nu mai corespunde cerintelor aparaturii portabile.
Avand in vedere ca procesul de fabricare este simplificat si marimea bateriei este foarte mica, nu este de mirare ca cererea de “li-poly” este in continua crestere.
Li-ion
– Temperatura de operare – de la -20º C la 60º C
– recomandata si utilizata la : telefoane mobile, laptopuri, portabile
– rezista la 300 – 400 reincarcari complete
– pierde mai putin de 0.1%/luna din potential
– proiectata sa fie reincarcata in device-ul propriu-zis
– constructia chimica a acesteia permite doar forma dreptunghiulara
Li-poly
– Temperatura de operare – de la -20º C la 60º C
– recomandata si utilizata la : telefoane mobile, laptopuri, portabile
– rezista la 300 – 400 reincarcari complete
– pierde mai putin de 0.1%/luna din potential
– proiectata sa fie reincarcata in device-ul propriu-zis
– poate lua o varietate mare de forme
Pe partea de eco-friendly, datoria noastra de consumatori este ca bateriile uzate/nefunctionale, sa le returnam centrelor de colectare specializate in acest sens pentru a incepe procesul de reciclare.
Dupa toate acestea putem observa ca nu sunt diferente mari intre cele doua tipuri de baterii. Chiar daca “li-poly” este mult mai subtire si procesul de productie este mult mai simplu, bateria “li-ion” are plusul densitatii mare de energie si costului mai mic de productie, nu degeaba toate companiile mari precum Apple, Motorola, Samsung si multe altele aleg aceasta varianta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu