17 apr. 2013

Pericolele fracţionării hidraulice


Dobrogea ascunde în adâncurile ei un rezervor enorm de apă, vechi de 90 de milioane, cercetat de hidrologii români şi bulgari. Se vorbeşte despre el ca despre un fluviu subteran care traversează judeţul Constanţa cu un debit care l-ar depăşi cu mult pe cel al Dunării.


Gazele de sist - o mega escrocherie

Senator PNL: Gazele de sist, o mega escrocherie. Vor sa deverseze in Dobrogea deseuri radioactive !


Pozitia tarilor europene



FRACTURAREA HIDRAULICĂ


,

Despre fracturarea hidraulică şi pericolele din spatele acestei metode s-a discutat foarte mult odată cu subiectul exploatării gazelor de şist. Fracturarea hidraulică provoacă cutremure? Potrivit unui nou studiu nu este cazul de o astfel de îngrijorare.
Ce presupune fracturarea hidraulică? În sol, pentru a extrage gazul, se introduce apă sau alte substanţe chimice pentru a elibera pungile de gaz care urcă apoi spre suprafaţa Pământului. Această metodă este bănuită a produce cutremure prin faptul că sunt create zone instabile sub scoarţă.

adev.ro/ml1a0a

Un raport recent al experţilor europeni, atrage atenţia asupra pericolelor pe care metoda fracţionării hidraulice le prezintă pentru mediu si sănătatea oamenilor, pentru biodiversitate. În concluzie experţii propun Parlamentului European adoptarea de urgenţă a unei directive pentru activitatea de minerit şi reviziuirea altor directive cu referire la apă, depozitarea deşeurilor din minerit, zgomot, utilizarea substanţelor periculoase, Natura 2000, declararea riscului de accidente şi bilantul de mediu, care au o aplicabilitate directă în acest domeniu.
Principalele riscuri pe care le implică aplicarea tehnologiei prin fracţionare hidraulicăsunt: scoaterea din circuit a unor terenuri (densitatea medie fiind de 6 puţuri de foraj pe km pătrat la care se adauga reteaua de conducte pentru transport), riscul de contaminare a terenurilor, poluarea sonoră, zgomotul produs de echipamentele de foraj şi cele de transport,utilizarea a milioane de metri cubi de apă pentru fiecare foraj în detrimentul agriculturii(terenurile nu vor mai fi irigate). Precedentele din SUA şi alte state arată că apa freatică şisursele de apă potabilă sunt în pericol de contaminare, că există un risc seismic asociat,că se produce mobilizarea unor substanţe radioactive, a metanului şi a altor substanţe cu efect de gaze de seră.



Actiune GISCB la Bacesti, judetul Vaslui, pe 5 aprilie 2013

Ieri, 05 aprilie 2013, la Băceşti, în sala amenajată ad-hoc a Centrului de Asistenţă Medico-Socială, a avut loc repriza a 3-a din meciul GISCB - Chevron. Din partea "oaspeţilor" dl. Cosmin Ghiţă însoţit de 4 specialişti în foraje şi geologie, din partea "gazdelor" o parte din membrii Grupului de Iniţiativă al Societăţii Civile Bârlădene. Nu, nu am greşit, noi reprezentăm "gazdele" pt. că localnicii, gazdele evenimentului, au jucat rolul spectatorilor, la fel ca şi în reprizele anterioare de la Vaslui.

  • Au fost prezenţi şi locuitori din Păltiniş, sat al comunei Băceşti, unul din cele 3 vizate pentru amplasarea sondelor de explorare, dar aceştia au manifestat la poartă întrucât nu li s-a permis accesul în sală. În timp ce înăuntru se prezenta proiectul Chevron iar GISCB prezenta cealaltă faţetă a proiectului, afară era adevăratul protest, al oamenilor locului, cei mai importanţi în această derulare, cei care vor avea de suferit când sonda va fi în "ograda" lor.
    Prezentarea, deschisă de dl. Gheorghe Orbu, angajat Chevron, a fost asemănătoare cu cele anterioare în care ni s-au prezentat "binefacerile" aduse de industria gazelor de şist în judeţul nostru. S-a pus accentul pe tehnologie, pe faptul că este nevoie de gaze pentru a resuscita piaţa muncii, în mare suferinţă în zona noastră, pe siguranţa şi modul curat în care firma Chevron, care încearcă să stabilească un standard de eficienţă în domeniu, va face lucrările şi cum va colabora cu autorităţile locale şi oamenii din zonă. Evident că membrii GISCB nu au putut răbda în tăcere încercarea de manipulare a celor 5 chevron-işti şi au intervenit cu întrebări şi observaţii, punându-i de multe ori în dificultate pe aceştia. De remarcat că, de la o etapă la alta, componenţii echipei "adverse" încearcă să lucreze cât mai compact, ca o echipă, suplinindu-se unii pe alţii în raport de întrebare şi segmentul atacat şi aducând membri noi, specialişti în foraje. Este de la sine înţeles că, în "colaborare" cu autorităţile locale, compania îşi vede de parcursul ei, în ciuda asigurărilor pe care ni le dau că nimic nu se va face fără respectarea legilor române. Care legi aş întreba eu, în condiţiile în care este un vid legislativ în privinţa gazelor de şist. Şi în ciuda tuturor protestelor desfăşurate în Bârlad, Vaslui, Iaşi, Galaţi precum şi în alte localităţi din ţară în 04 aprilie, Ziua Naţională Antifracking. Cu toate acestea, noi, membrii GISCB, sperăm că localnicii au înţeles că nu e chiar aşa cum încearcă compania să ne prezinte situaţia. La discuţii a mai participat şi preş. CJ Vaslui, dl. Dumitru Buzatu, sosit cu mare întârziere.
    Prezent alături de noi, Bogdan Pălici - Asoc. VIRA, a filmat întreaga dezbatere şi îi mulţumim pentru asta. După prelucrarea tehnică necesară, filmul întregii dezbateri va apărea cel mai probabil săptămâna viitoare. Fiţi cu ochii pe grupul http://www.facebook.com/groups/antifrackingbarlad.
    Meciul continuă...
    Unitate şi acţiune !

    ing. Ioan Igescu, din partea GISCB
  • Ordonanta de interzicere a explorarii si exploatarii gazelor de sist din Pittsburgh

    In 2010 Pittsburgh a fost primul oras din SUA care a emis o ordonanta de consiliu local (votata de noua consilieri din noua) prin care se interzice extragerea gazelor de sist in perimetrul intravilan. Dupa Pittsburgh multe orase au luat exemplu.
    Redam traducerea ordonantei in romana.
  • "MARTURIA UNEI FAMILII A CAREI CASA DE VIS A FOST TRANSFORMATA INTR-UN COSMAR IN URMA EXTRACTIEI DE GAZE"

     29 martie 2013 

    O baltoaca de-a lungul drumului in regiunea de sud a zonei Fayette a aparut natural, ca o fantana arteziana, dar nu e o baltoaca termala.
    David Hadley i-a declarat lui Jim Parson, reporterul de la Action News, ca nu-si aduce aminte cu exactitate cand a observat-o prima data, "dar o vedem fierband de cativa ani.", spune el.
    Cam in aceeasi perioada, puturi de gaz au fost forate pe proprietatea lui Hadley. Acesta l-a invitat pe reporter sa faca ceea ce a facut si el, cand a vazut cum fierbe balta: si anume sa aprinda o bricheta.
      " Apa aceasta chiar arde?" l-a intrebat reporterul pe dl. Hadley.
    Cand dl. Hadley a pus o palnie in apa, flacara a ramas aprinsa. "Caii obisnuiau sa bea apa din aceasta balta, ca si caprioarele si ratonii. Toate aceste animale au disparut si nici un animal nu mai bea din ea. Nu mai e nici o urma de viata in jurul acestei balti", a declarat Hadley.
  • 28 martie 2013: Poate conviețui fracturarea hidraulică cu agricultura în cel mai mare stat agricol al Americii? Avântul metodei fracturării hidraulice impulsionează exploatarea apei nepotabile

    În state ca Pennsylvania, Colorado și Ohio animalele erbivore s-au îmbolnăvit și au murit după ce au băut scurgerile în urma fracturării hidraulice și apa din puțurile de lângă operațiunile de fracking - adesea, principala sursă de apă a fermelor. Au fost otrăvite cu aproape de toate, de la arsenic, propan și cobalt, până la cobalt și uraniu și radiu. Iar frecvența descoperirii de carne infestată în urma activităților de fracking, precum și de produse lactate și alte alimente pe piață încă trebuie studiată cu atenție. (În articolul său recent pentru Nation, intitulat „Fracturarea surselor noastre de hrană”, reportera Elizabeth Royte a descoperit mai multe întrebări decât răspunsuri). Pentru fermierii din California, pierderea unor sute de mii de hectare de apă din districte înseamnă o creștere a prețurilor și mai puține parcele destinate tufișurilor de fistic și migdale, viței de vie și câmpurilor de lucernă ce necesită irigare intensivă, roșiilor și porumbului, ce vor fi plantate, probabil, fără a crește suprafața sau ogoarele necultivate în acest an.

  • Cutremure in Olanda cauzate de exploatarea gazelor! (video!)

     image
    27 martie 2013

    Olanda nu este cunoscuta ca o zona a cutremurelor, dar doamna Lalkens se numara printre miile de rezidenti olandezi care au reclamat distrugeri ale proprietatii, dupa ce studii guvernamentale au facut legatura intre un sir de cutremure slabe din regiunea Groningen si productia de gaz natural.
    Compania de gaze, o intreprindere comuna a Royal Dutch Shell si Exxon Mobile, numita Nederlandse Aardolie Maatschappij sau NAM, nu contesta ca activitatea sa este cauza cutremurelor si spune ca ii va despagubi pe proprietari pentru toate distrugerile de pe proprietati.
    Pentru a stopa cutremurele, productia de gaz ar trebui sa fie redusa sau oprita, au concluzionat recentele studii ale Institutului Meteorologic Regal Olandez si ale departamentului guvernamental de supraveghere a minelor.


    Cutremure in Olanda cauzate de exploatarea gazelor! (video!)

    Home » Cutremure in Olanda cauzate de exploatarea gazelor! (video!)

    Sursa (vedeti si filmul!):
    Thousands of Dutch residents have filed property damage claims against the country’s largest natural gas producer after government studies linked earthquake tremors to gas production in the Groningen region in the Netherlands. Patrick Buis reports. Photo: Nederlandse Aardolie Maatschappij.

    HUIZINGE, Olanda. In cei 48 de ani de cand Hiltje Lalkens locuieste in acest sat olandez, cu o populatie de 125 de persoane, nu a mai avut de-a face cu un vizitator ca acela care a sosit pe neasteptate in Februarie. “A inceput ca un vajait in subteran”, spune ea, ajungand la nivelul unei bubuituri care i-a zguduit casa si pasunile din jur.
    “Poti sa auzi cum se apropie seismele”, a precizat doamna Lalkens in timp ce servea cafea si prajitura de casa in locuinta ei traditionala, imaculat de curata, din marginea satului. “Nu ma tem ca locuinta mea se va prabusi, zise ea, privind crapaturile proaspete, pe pereti. “Sau mai bine ar fi sa spun ca nu vreau sa ma biruie frica.”
    Olanda nu este cunoscuta ca o zona a cutremurelor, dar doamna Lalkens se numara printre miile de rezidenti olandezi care au reclamat distrugeri ale proprietatii, dupa ce studii guvernamentale au facut legatura intre un sir de cutremure slabe din regiunea Groningen si productia de gaz natural.
    Compania de gaze, o intreprindere comuna a Royal Dutch Shell si Exxon Mobile, numita Nederlandse Aardolie Maatschappij sau NAM, nu contesta ca activitatea sa este cauza cutremurelor si spune ca ii va despagubi pe proprietari pentru toate distrugerile de pe proprietati.
    Pentru a stopa cutremurele, productia de gaz ar trebui sa fie redusa sau oprita, au concluzionat recentele studii ale Institutului Meteorologic Regal Olandez si ale departamentului guvernamental de supraveghere a minelor. Presiunea asupra guvernului olandez de a incetini sau opri productia a crescut dar el nu e dispus sa faca asta. Campia Groningen este importanta atat pentru rezervele de energie interna, cat si pentru redeventele/castigurile guvernamentale intr-o perioada cand economia este in criza.
    Unul dintre studii, publicat in ianuarie, a prezis ca seismele vor fi mai puternice si mai dese. “Ultimele cutremure de pamant au fost destul de mari, iar intrebarea este: Ce mai urmeaza?” a spus Diana van Erkel, care locuieste in satul Uithuizermeeden.
    Groningen, cea mai nord-estica provincie a Olandei, are o economie preponderent agricola si un peisaj de intinse campii verzi si sate care dateaza din timpuri medievale.
    In subsolul provinciei se gaseste unul din cele mai mari campuri gazeifere din lume. In cei 50 de ani de cand se exploateaza campul, rezervorul poros din subteran a inceput sa se goleasca, producand tensiuni de-a lungul fisurilor, tensiuni care sunt eliberate din cand in cand sub forma unor zdruncinaturi bruste, simtite la suprafata ca niste cutremure.
    Primul astfel de cutremur a avut loc in 1991. Pe masura ce campul este tot mai exploatat, cutremurele cresc in marime si frecventa, au concluzionat in ianuarie studiile Institutului Meteorologic Regal Olandez, sau KNMI, si ale departamentului guvernamental de supraveghere a minelor.
    In 2012 au avut loc 93 de cutremure in Groningen, dintre care cel mai recent a masurat 3,2 in magnitudine, destul cat sa zdruncine cladiri si sa cauzeze pagube minore. Un purtator de cuvant al NAM a mentionat ca viitoarele cutremure ar putea creste la magnitudinea de 4 sau 5, un nivel destul de ridicat ca sa cauzeze cladirilor pagube moderate sau mari.
    Aceasta predictie ii ingrijoreaza pe localnici. “Asteptam ziua cand va cadea primul cos de fum si vor aparea primele victime.”, a spus Jannie Reimert-Oosting, o rezidenta din Uithuizen.
    Groningen asigura aproape 60% din productia de gaz a tarii. Profitul total al guvernului din productia de gaz au fost de 11,5 miliarde de Euro anul trecut si se asteapta sa fie la fel anul acesta.
    Ministrul Afacerilor Economice Henk Kamp a promis sa ia o decizie asupra viitorului productiei de gaz dupa finalizarea a inca 11 studii privind cutremurele. Se asteapta ca rapoartele sa fie gata pana la 1 Decembrie anul acesta. NAM spune ca productia de gaz ar trebui sa continue in timpul studiului.
    Henri Plattje, un expert independent angajat de NAM pentru a evalua distrugerile reclamate de proprietari, a mentionat ca o reparatie medie costa in jur de 10 000 de Euro pe proprietate. NAM spune ca a primit 5640 de plangeri incepand din august dar ca este prea devreme sa se estimeze costurile totale, intrucat plangerile continua sa soseasca.
    In topul distrugerilor se afla casa de aproape 200 de ani a doctorului din Uithuizen. Crapaturi adanci coboara de sus pana jos pe peretele exterior. Reparatia este estimata la 30 000 de Euro, precizeaza domnul Plattje.
    Date fiind cerintele economice de a continua exploatarea gazului, urmarea ce mai probabila este ca NAM va continua despagubirea proprietarilor pentru distrugeri, spune Coen van Gulijk, profesor asistent la Universitatea Delft.
    Ori NAM si guvernul ar putea sa mute gospodariile din zona seismica, este de parere Cornelis Abraham de Kam, profesor onorific de economie din sectorul public al Univ. din Groningen. Acest lucru ar costa mai putin decat un an din profiturile curente obtinute de guvern din gaz, chiar si daca fiecare gospodarie din zona ar fi mutata, a adaugat el.
    O asemenea masura extrema pare improbabila in momentul de fata. “Relocarea la scara larga nu este o optiune pe care o luam serios in consideratie” a precizat Ministrul Afacerilor Economice intr-o declaratie.
    “Nu ne gandim sa ne mutam sau sa vindem”, a spus doamna Lakens.
    Traducere de Alina Vizitiu
  • Decizie judecatoreasca: administratia Obama nu a tinut seama de riscurile fracturarii

    Administratia Obama a incalcat legea , eliberand concesiuni de exploatari petroliere pe cuprinsul Californiei fara sa cerceteze riscurile fracturarii. Un judecator federal a decis ca administratia “a ignorat complet” ingrijorarile de mediu legate de concesiuni.

    In replica la un proces inaintat de grupuri ecologiste, magistratul federal, judecatorul Paul Grewal, a decis ca Biroul Federal al Administrarii Resurselor Naturale (BLM) a incalcat legea repartizand drepturi de foraj petrolier inainte de a analiza potentialele riscuri asociate cu fracturarea.


    • "Unele riscuri" sunt pur si simplu sacrificii de neacceptat: copii ucisi din cauza fracturarii in SUA

      Acestea sunt tragedii și accidente cauzate de fracturare care arata ca industride gaze naturale nu e potrivita pentru țara noastră, indiferent de câștigul economic. Ati observat cum fiecare argument în favoarea fracturarii este economic, în timp ce fiecare argument împotrivafracturarii este legat de siguranța mediului sau de sănătate?


      482384_10200336183518819_1894756071_n

      Industria gazelor ar putea considera aceste evenimente drept costul pentru a face afaceri.

      Poate că a
      sta înțeleg ei prin "unele riscuri."
    • Discutie despre beneficiile explorarii si exploatarii gazelor de sist in Pennsylvania cu un consilier local din Pennsylvania (in curand si cu video!)

      Discutie initiata de Grupul de initiativa de la Barlad despre gazele de sist si fracturarea hidraulica in Pennsylvania, cu dl Douglas Shields, presedintele Consiliului local din Pittsburgh in 2010, anul cand s-a interzis forarea in Pittsburgh
      Duminica 10 martie 2013,  Pittsburgh (Douglas Shields)- Barlad (Cristina Canepa)
    • Vesti din State: Un put a explodat în estul cantonului Wayne, statul Ohio

      Publicat: Martie 16, 2013 - 07:56 AM
      Echipaje de pompieri de la mai multe departamente din cantoanele Wayne si Summit au petrecut mai multe ore vineri seara pentru a stinge flăcările de la un tanc după o explozie la un put din orasul Chippewa.
    • Vesti din State: Un rezervor de petrol din orasul Chippewa, în cantonul Wayne, statul Ohio ia foc, provocand explozii

      15/ 03/ 2013  Un rezervor de petrol de la un sit de forare din statul Ohio ia foc provocand explozii, bubuituri, cutremure mici si ducand la evacuarea pentru cateva ore a locuitorilor din zonele invecinate.
    • Proclamatie-protest de la marsul din Barlad de pe 27 februarie 2013

      Proclamatia citita miercuri 27 februarie 2013 la Barlad, cu prilejul Marsului de Protest impotriva explorarii si exploatarii gazelor de sist pe teritoriul Romaniei folosind metoda fracturarii hidraulice. La protest au fost 8,000 de cetateni.
    • Proclamation, Barlad, February 27, 2013

      Proclamation read on February 27, 2013, in Barlad, at the march against the exploration and the exploitation of the shale gas in Romania using hydraulic fracturing. There have been 8,000 people at the protest.
    • Mars de protest la Barlad pe 27 februarie in jurul orei 15.00, pornire de la Confectii! "Pentru ca raul sa se intample, este suficient ca oamenii buni sa nu faca nimic!"

      In urma seminarului organizat de Chevron la Vaslui, Grupul de Initiativa al Societatii Civile de la Barlad a decis organizarea unui mars de protest cu incepere in jurul orei 15.00 de la Fabrica de Confectii.
      Cei care vor sa traiasca, sa vina! Cei care nu mai vor sa traiasca, sa stea acasa!
      Nu ne referim la cei care nu pot veni din motive binecuvantate, sanatate, etc. Insa cand stim ca "somnul natiunii naste monstri", sa aratam ca inca nu am murit, ca avem demnitate, ca ne cunoastem drepturile si cerem sa fie respectate de catre actualii guvernanti!
    • Adevarul despre Chevron

      Intrucat Guvernul Romaniei a incheiat un contract secret cu firma Chevron privind exploatarea gazelor din perimetrul judetului Vaslui, prezentam cateva articole despre felul in care este vazuta compania Chevron de membri ai unor comunitati care au fost afectate de operatiunile pe care le-a intreprins aceasta in vecinatatea lor.
      Ni se cere din partea Guvernului si a companiei Chevron sa avem incredere absoluta in aceasta companie, sa acceptam riscurile venite printr-o exploatare si printr-un contract ale caror detalii nu sunt prezentate publicului larg. Este firesc sa ne informam atunci in cine ni se cere sa avem incredere. Felul in care a fost organizat seminarul Chevron de la Vaslui si indeosebi numarul mare de gardieni adusi de firma acolo ne-au facut sa privim si mai neincrezatori propunerea Chevron. Daca dumnealor ne vor tot binele, de ce au nevoie de atatia gardieni?
      Articolele prezentate sunt traduse de pe situl TrueCostsOfChevron.com (Adevaratele costuri ale lui Chevron).

      "Anul 2012 a fost unul din cei mai dezastruosi ani pe care i-a avut vreodata Chevron, de la pierderile masive pe care continua sa le sufere pe cale juridica in Ecuador la dezastrele de pe coasta Braziliei si Nigeriei, si pana la tragicele morti ale angajatilor sai in cateva locuri, printre care chiar in California."
    • Demascarea mitologiei companiilor care exploreaza si exploateaza gaze de sist

      ESTE O MINCIUNA, O INSELARE,  NU POATE FUNCTIONA

      Industria producatoare de gaz cheltuie milioane de dolari pentru a "vinde" beneficiile forarii pentru gaz. Dar cat adevar se afla in propaganda facuta de companii?
      Intrucat domnul Thomas Holst, reprezentantul Chevron pe Romania, a asemanat judetul Vaslui cu statul Pennsylvania, inducand ideea ca ne vom bucura de aceeasi bunastare de care s-au bucurat si pennsylvanenii in urma exploatarii, traducem un material de pe situl unei organizatii din Pennsylvania care protesteaza impotriva acestei exploatari.
      http://marcellusprotest.org/myths
      Riscurile aduse de exploatarea prin fracturarea hidraulica, de care compania Chevron nu a pomenit nimic, sunt mult prea mari in comparatie cu beneficiile. Sa invatam din experienta altora.
    • Scrisoare deschisă din partea unor romani demni de "undeva din Moldova" adresata către Președinție și Primul-Ministru.

      Prezentam aici scrisoarea fiilor duhovnicesti ai parintelui Calistrat, scrisoare publicata in aprilie 2012, dar care dupa aproape un an este la fel de actuala, situatia fiind aceeasi daca nu mai rea. Sustinem tot ceea ce este prezentat in scrisoare, si subliniem indeosebi faptul ca prin fracturarea hidraulica sunt amenintate drepturile cetatenilor romani, drepturi asigurate de Constitutia Romaniei.
      "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie." (articolul I, paragraful 5)
      "Suveranitatea nationala apartine poporului roman care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum. Niciun grup si nicio persoana nu pot exercita suveranitate in nume propriu." (articolul II)
      Atragem atentia domnului Ponta ca in calitatea sa de prim ministru trebuie sa reprezinte poporul roman, si nu interesele unor companii private sau ale unor ministri straini. Poporul roman a votat  in decembrie 2012 un partid care avea in program instituirea unui moratoriu impotriva explorarii si exploatarii gazelor de sist prin fracturare hidraulica in Romania. Acum, cand partidul pe care il reprezinta domnul Ponta are majoritate in Parlament, nu are niciun motiv pentru ca sa nu isi onoreze promisiunile facute in programul electoral, printre care instituirea acestui moratoriu.
      Domnule Ponta, nu va cerem, dvs si partidului pe care il conduceti, precum si parlamentarilor care ne reprezinta, decat sa va tineti de cuvant si sa ne reprezentati in conformitate cu programul pe care l-ati prezentat in alegeri!
      Nu putem vorbi de o democratie reprezentativa in Romania daca dupa alegeri candidatii care si-au castigat voturile promitand un moratoriu impotriva fracturarii hidraulice nu numai ca nu instituie acest moratoriu dar actioneaza pentru extinderea acestei tehnologii in Romania. "Niciun grup si nicio persoana nu pot exercita suveranitate in nume propriu."
      Este o problema de democratie, mai mult chiar decat o problema cu fracturarea hidraulica.
      Daca din nou guvernantii ne inseala, facand niste promisiuni in alegeri si facand exact contrariul dupa ce au ajuns la guvernare, ne intrebam pentru ce s-a murit in decembrie 1989? Oare mai este valabila Constitutia Romaniei, prin care suveranitatea nationala apartine poporului roman, cand Guvernul incheie contracte secrete cu companii straine, folosind drept pretext pentru secretizarea contractului motive de siguranta nationala? Daca resursele naturale din zona Moldovei tin de siguranta nationala, de ce o companie straina are acces la aceste resurse si le poate exploata in secret total  fata de poporul roman?
      "Muta-i intrebarea ce rasuna afara
      Am murit degeaba, ce-ati facut din tara?
      Tot in frig si-n foame, tot cu mani intinse
      Pe la porti straine ce ne stau inchise!"
      https://www.youtube.com/watch?v=8P4wIyy3oEM
    • Scrisoare catre domnul prim ministru Ponta

      Stimate domnule Prim Ministru, Victor Ponta
      În numele cetăţenilor din zonele vizate de exploatarea gazelor de şist, ne simţim obligaţi să vă adresăm această scrisoare deschisă prin care să ne manifestăm surprinderea şi consternarea faţă de modul în care, în ultima dumneavoastră declaraţie faceţi referire la urgentarea trecerii la explorarea şi exploatarea gazelor de şist pe teritoriul României, cu argumente care dovedesc că analiza dumneavoastră vine dintr-o singură direcţie şi anume sprijinul corporaţiilor străine, doritoare de profit, fără a vă deranja să analizaţi şi consecinţele pentru familiile de români, supuse efectelor fracturării hidraulice.
    • Scrisoare catre ministrul de externe, domnul Titus Corlatean

      Stimate domnule ministru Titus Corlăţean,
      În numele cetăţenilor din zonele vizate de exploatarea gazelor de şist, ne simţim obligaţi să vă adresăm această scrisoare deschisă prin care să ne manifestăm surprinderea şi consternarea faţă de modul în care, în ultima dumneavoastră declaraţie faceţi referire la urgentarea trecerii la explorarea şi exploatarea gazelor de şist pe teritoriul României, cu argumente care dovedesc că analiza dumneavoastră vine dintr-o singură direcţie şi anume sprijinul corporaţiilor străine, doritoare de profit, fără a vă deranja să analizaţi şi consecinţele pentru familiile de români, supuse efectelor fracturării hidraulice.
    • Scrisoare catre presa din partea GISCB

      Stimate domnule redactor şef,
       Cu respect şi cu toată modestia vă reamintim că, la Bârlad, cetăţenii au protestat, prin două mitinguri de mare amploare (5800 de persoane şi respectiv 8700 de persoane ), contra utilizării fracturării hidraulice , metodă folosită la exploatarea gazelor de şist. Această metodă duce la infectarea chimică şi contaminarea radioactivă a mediului, infectarea aerului, solului, apei potabile şi dispariţia pânzei freatice, cutremure şi, ce este mai grav, îmbolnăvirea populaţiei de boli specifice sistemului nervos, a căilor respiratorii şi chiar cancer.

28 ian. 2013

Motorului cu apă




O companie Japoneza a inventat o masina electrica care, dupa spusele lor, merge doar cu apa. Genepax este numele consortiului care a dezvaluit la Osaka masina care ar putea revolutiona industria energetica. Oficialii Genepax sustin ca automobilul inovativ poate parcurge timp de o ora o distanta de 80 km cu un singur litru de apa de orice tip – de ploaie, de rau sau de mare. “Masina va continua sa functioneze atata timp cat nivelul apei in rezervor este mentinut aproape de maxim. Nu necesita construirea unei infrastructuri de reincarcare a bateriilor, procedeu intalnit adesea la automobilele electrice”, a declarat Kiyoshi Hirasawa, CEO Genepax. Odata ce apa este varsata in rezervorul masinii, generatorul o descompune si o utilizeaza pentru crearea energiei electrice. Genepax a construit momentan un singur prototip pentru a-l patenta si spera intr-o colaborare cu unul dintre constructorii auto japonezi pentru a introduce automobilul in productia de serie. Ramane de vazut daca automobilul care functioneaza pe baza de apa va fi disponibil in showroom-uri. Stire aparuta in 2008 pe www.automarket.ro

Foarte interesant nu? Ei bine astăzi vă aduc un material video din Spania. În filmuleţ apar câteva imagini de la ştirile postului de televiziune spaniol Antena 3 în care se spune că Uniunea Europeană participă cu 2 miliarde euro iar Spania cu 125 milioane euro pe an pentru a ajuta scăderea încălzirii globale/schimbării climatice. Tot în acest filmuleţ, se mai spune cum în anii ”70, în timpul primei crize a petrolului, un spaniol a inventat motorul care funcţionează pe bază de apă şi câteva minerale. El a demonstrat că invenţia lui nu era o minciună şi a dăruit (fără nicio pretenţie materială) patentul guvernului pentru beneficiul spaniolilor.

http://www.stiintific.com/2011/08/misterul-motorului-cu-apa/

Vezi și

1.    Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

2.    Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

3.    Scara de valori a societății romanești 

4.               Europa privită din viitor

5.   Hrana vie

6.    Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

7.    Destinatii uimitoare pe glob

8.    Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

9.    Primarul care nu frură

10.               Duda a pus mâna pe Casa Regală

11.               Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

12.               Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

13. O Nouă Republică

14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

15.În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

16.               Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

18.               Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

19.               Fii propriul tău nutriționist

20.               Maya ramane o civilizatie misterioasa

21.               Slăbești daca esti motivat

22.               Serbet de ciocolata

23. Set medical Covid necesar acasă

24.               Medicament retras - folosit în diabet

25.               Brexit-ul - Spaima Europei

26.               Virusul Misterios

27.  Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

28.               Sistemele solare - apă caldă

29. Economisirea energiei electrice

30.  Hoțul de cărți

31.               Aparitia starii de insolventa

32.               TRUMP ESTE PRESEDINTE

33. Microbii din organismul uman

34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

37.Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

38.Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici

 


Pentru cei pasionaţi de mecanica auto, oferim în cele ce urmează modul în care se poate transforma automobilul dvs. pentru a funcţiona cu apă. Planul este simplu: veţi construi şi instala un sistem ieftin alternativ pentru a face ca motorul cu combustie internă al vehiculului dvs. să funcţioneze cu apă, folosind componente care se găsesc în magazinele de specialitate sau la un atelier service auto.
Sistemul converteşte apa obişnuită în hidrogen şi oxigen, şi apoi arde hidrogenul cu ajutorul oxigenului în interiorul motorului (în locul benzinei).
Acest mini-sistem funcţionează foarte bine cu dotările obişnuite ale oricărui automobil, şi se conecteaza la carburator cu garnituri şi tuburi care se găsesc în magazine.
Veţi instala un rezervor pentru apă facut dintr-un bidon de plastic, un circuit electronic de control, o cameră de reacţie, o adaptare presurizată pentru carburator, şi trei indicatoare (măsurătoare) şi apoi le veţi conecta la carburator.
Simplitatea constă în faptul că este un sistem de tip "la cerere" care nu necesită stocarea pretenţioasa a hidrogenului (care este întâlnită la rachete). Hidrogenul este creat doar atunci când este nevoie de el pentru a "hrăni" motorul. Cu o simplă apăsare pe pedala de acceleraţie, creaţi instantaneu mai mult hidrogen gazos pentru consumul imediat din motor. Cantitatea de hidrogen variază prompt după cum apăsaţi pe acceleraţie. Motorul va funcţiona cu apă, la fel ca pe benzină.
Şi dacă tot aveţi de ales, ce alegeţi? Apa sau benzina?


http://adevarul2012.blogspot.ro/2011/12/misterul-motorului-cu-apa.html




Politici Sociale

Despre afaceri online

PC Computer Locuinta - O investitie necesara

De la prietenii niștri RELIGIE 

LITERATURA și CREDINTA

Economico - Sociale

Politici Fiscale , Sociale

Situatia ECONOMICO-SOCIALA Stiinta si tehnica

Carburantul cel mai accesibil: APA !

-CHIAR DACA INVENTIA BAIATULUI ASTA SE VA DOVEDI VALIDA PE CAT FACEM PARIU CA DEJA ANUL VIITOR NU MAI AUZIM NIMIC DE EA ? CELE 7 SURORI (PETROLIERE) , FABRICANTII DE AUTOMOBILE , ETC, ETC, CREDETI CA VOR STA SA ASISTE LA INLOCUIREA ACTUALELOR PATENTE ALE CAROR PROPRIETARI SUNT SI CARE LE ADUC PROFITE DE MILIARDE ? CE SUNT IDIOTI ? Românul care face apa să ardă, a descoperit combustibilul viitorului Autor: Ana Zidărescu După trei ani de studii intense şi încercări, Radu Marin, un fost antreprenor pasionat de inventică, este de părere că a făcut una dintre cele mai importante descoperiri în domeniul combustibililor. Acesta a realizat o instalaţie care, alimentată cu apă de la robinet, produce hidrogen, combustibil ecologic, inepuizabil şi care are toate şansele să devină noul pas în ceea ce priveşte alimentare automobilelor şi încălzirea locuinţelor. Interesat de avantajele pe care această instalaţie o poate aduce, Ministerul Economiei l-a informat pe inventator, în urmă cu câteva zile, de faptul că potenţialul de aplicabilitate al invenţiei în termocentralele care funcţionează cu gaz metan va fi studiată de Termoelectrica SA Bucureşti şi Electrocentrale Bucureşti. Specialişti din domeniu, profesori universitari şi membri ai Academiei Române, susţin realizarea lui Radu Marin şi se arată încrezători că în cel mai scurt timp se vor obţine şi resursele financiare necesare producerii acesteia pentru consumul în masă. EVZ: Cum v-a venit ideea de a crea o instalaţie de producere a hidrogenului? Ce anume v-a motivat să acţionaţi în această direcţie? Radu Marin: “Povestea” hidrogenului obţinut de noi a început cu mai bine de trei ani în urmă. Pe atunci, noi, cei de la Centrul de Cercetare pentru Materiale Macromoleculare si Membrane (CCMMMM) din Bucureşti, căutam să obţinem biocombustibili, de bioetanol si biodiesel, folosind noi “reţete tehnologice” de mare randament, ceea ce am şi reuşit să facem. Dar încă de pe atunci am sesizat conflictul inevitabil dintre culturile de plante pentru biocombustibili şi cele pentru cereale şi plante agricole, conflict care azi s-a confirmat şi se află la ordinea zilei.În contextul cererii tot mai mari de produse alimentare, o prioritate absolută în situaţia în care populaţia globului creşte, am realizat că biocombustibilii nu au viitor, că ei constituie doar o soluţie de moment pentru criza energetică care ne ameninţă civilizaţia. Aşa stând lucrurile, viaţa însăşi m-a obligat să-mi concentrez atenţia asupra hidrogenului, pe care, cu mai bine de un secol în urmă, Jules Verne l-a considerat ca fiind “combustibilul viitorului”. Care a fost pasul următor? Din acel moment m-am documentat şi am ajuns, relativ repede, la concluzia că mii de cercetători din întreaga lume, cu preocupări în acest domeniu, mergeau pe un drum greşit. Toţi au mizat pe “pilele de combustie”, acele instalaţii în care hidrogenul produs, transportat şi depozitat în afara lor este combinat cu oxigenul, obţinându-se astfel curent electric. Se procedează la fel ca acum 150 de ani, singurul avantaj fiind noile tehnologii şi materiale. În consecinţă, după ce am “analizat” foarte bine lucrurile am hotărât ferm: “fără pile de combustie! Fărătransport şi depozitare!” După mai bine de trei ani de cercetări şi experimentări am reuşit să obţinem hidrogenul aşa cum ne-am propus. Care sunt avantajele folosirii hidrogenului drept combustibil? Hidrogenul se obţine din apă şi, prin ardere, se transformă tot în apă. În consecinţă, sursa sa este inepuizabilă. Hidrogenul nu poluează mediul înconjurător, iar cel obţinut prin instalaţia concepută de mine şi realizată în institutul nostru este la un preţ de câteva ori mai mic decât al benzinei, motorinei sau gazelor naturale. Întruneşte, deci, toate condiţiile unui combustibil ideal. Cum funcţionează această instalaţie revoluţionară? În momentul de faţă, invenţia mea este protejată doar la nivel naţional, urmând ca în circaşase luni să obţinem protecţie şi la nivel internaţional. Secretul oricărei invenţii trebuie păstrat pe cât posibil, altfel, inventatorul poate să rămânăfără ea. De aceea, acum vă pot oferi numai informaţiile care nu o pun în pericolul de a fi descifrată. Deocamdată, utilizăm apa de la robinet pentru producerea hidrogenului. Nu este exclus, însă, ca într-un viitor nu prea îndepărtat să se utilizeze şi o altfel de apă, una “specială”, capabilă să-i mărească randamentul. Curentul electric utilizat este mic, iar cantiatea de hidrogen obţinut este foarte mare, aceasta datorându-se faptului că principiul de funcţionare al instalaţiei, în totalitate original, nu se bazează pe hidroliză, ci pe ceea ce am putea denumi ca fiind, poate impropriu, electrocataliză membranară, la care am ajuns utilizând cunoştinţe din mai multe domenii, cum ar fi fizica, chimia, biochimia şi altele. În ce stadiu se regăseşte instalaţia: testare, omologare, pregătire pentru producţie? Instalaţia se află în stadiul de model experimental şi urmează ca în scurt timp să realizăm primul prototip pentru centrale termice şi autoturisme. Ce presupune, pentru un viitor client al instalaţiei de încălzire cu hidrogen, achiziţia acesteia, din punctul de vedere al costului, al spaţiului necesar, al condiţiilor de securitate? Pentru centralele termice de apartament şi aragazuri, ca şi pentru automobile, instalaţia este compusă dintr-un singur modul de dimensiuni reduse, căruia i se poate găsi uşor un amplasament. După estimările noastre, costul acesteia este relativ mic, de circa 1.500 de lei. În ceea ce priveşte siguranţa în exploatareşi securitatea utilizatorilor, ambele condiţii sunt îndeplinite pe deplin. Hidrogenul se autoaprinde şi explodează în contact cu aerul în plaja de puritate cuprinsă între 4% şi 75%. În instalaţia noastrăacesta este de înaltă puritate, de peste 98%, şi cum este ars imediat ce ia contact cu aerul, pericolul de autoaprindere şi de explozie este în totalitate exclus. Desigur, după omologare şi intrare în producţia de serie, fiecare instalaţie va fi însoţită de un manual de utilizare care va fi pus la dispoziţia utilizatorului. Ca pentru orice aragaz, de pildă. Cum poate fi adaptată pe maşini? Presupune, cumva, unele modificări ale acesteia? Eliminăcomplet folosirea benzinei sau a motorinei? Pe automobile, instalaţia noastră înlocuieşte rezervorul de combustibil, pe care îl elimină.Motoarele automobilelor dotate cu această instalaţie nu mai folosesc nici benzină, nici motorină, nici alt carburant, ci numai hidrogenul şi nu necesitămodificări esenţiale. Totul se rezolvă prin reglajul corespunzător al debitului de hidrogen. Luând însă în considerare faptul că puterea calorică a hidrogenului este mai mare decât a combustibililor clasici, s-ar putea ca în perpectivă motoarele cu ardere internă să suporte unele mici modificări, menite să le îmbunătăţească randamentul şi durata de utilizare. Aceste modificări ar putea fi operate la pistoane şi la cilindri, mai precis la camera de ardere, pentru construcţia căreia ar putea fi utilizate materiale mai rezistente. Care este impactul aceste instalaţii asupra industriei petroliere şi care este strategia dumneavoastră de a evita ca invenţia pe care aţi realizat-o să fie achiziţionată de grupuri de interese care să împiedice comercializarea, în ideea de a menţine “dependenţa” de combustibilii obţinuţi din hidrocarburi? Apariţia pe piaţă a hidrogenului nu trebuie să-i sperie nici pe deţinătorii de resurse petroliere şi de gaze, nici pe cei care produc şi comercializează derivatele acestora ci, dimpotrivă, să-i bucure. În primul rând, aşa cum susţin specialiştii din domeniu, în circa 30 de ani rezervele de hidrocarburi se vor epuiza. Şi ce vor mai face atunci producătorii şi cei care comercializeazăderivatele acestora? N-ar fi mai bine pentru ei să-şi concentreze încă de pe acum atenţia şi asupra hidrogenului, mai ales că tot cam atâta timp îi va fi acestuia necesar până să-şi câştige statutul de combustibil principal. În al doilea rând, trebuie să vă informăm că instalaţia noastră poate să producăhidrogen şi din benzină, motorină, bioetanol, reducând consumul de carburanţi clasici cu circa 30%, iar poluarea, la zero, obţinând ca reziduu carbon de înaltă puritate, care poate fi utilizat la rândul lui. Hidrogenul nu este o ameninţare nici pentru petrol, nici pentru gazele naturale. Dimpotrivă, va prelungi existenţa în timp a rezervelor de hidrocarburi şi va permite utilizarea mai eficientă a hidrocarburilor în petrochimie. Practic, hidrogenul va merge braţ la braţ cu petrolul şi cu gazele naturale, într-o lume cu poluare din ce în ce mai redusă, ceea ce va fi în beneficiul tuturor, inclusiv în cel al producătorilor de combustibili clasici. Ce îmi puteţi spune despre demersurile pe care le-aţi realizat către autorităţi? Care sunt planurile dumneavoastră în ceea ce priveşte comercializarea acestei instalaţii? Sunt conştient de valoarea deosebită a invenţiei mele, atât pe plan naţional, cât şi internaţional. Pe mine mă interesează ca de avantajele ei să beneficieze, în primul rând, ţara mea.O variantă de instalaţie bazată pe principiul mai sus menţionat constituie o temă principală din Programele Naţionale de Cercetare, dar la care finanţarea a fost sistată, prin măsurile luate de Guvernul României de a aloca doar 0,18% din PIB activităţii de cercetare. Tocmai de aceea am făcut toate demersurile posibile în această direcţie. Am prezentat-o tuturor factorilor de decizie din ţară, Preşedinţiei României, Ministerului Economiei, Primăriei Capitalei şi preşedinţilor unor partide politice de la guvernare sau din opoziţie. Probabil că nu le-a venit să creadă că aşa ceva a putut fi realizat la noi, de către noi, şi nu prin alte părţi ale lumii, de către alţii. Dacă în 1989 România avea un număr de 90.000 de cercetători şi 9.000 de cereri de invenţie, în anul 2008 numărul acestora a ajuns sub 9.000, iar cel al cererilor de brevetare a invenţiilor, la doar 900. Majoritatea cercetătorilor români emigranţi au succes pe toate meridianele globului, situându-se în elita mondială a acestora, ceea ce demonstrează că inventivitatea este una dintre trăsăturile de bază ale românilor. Iată de ce în noi, cercetătorii români, care dorim să slujim în continuare România, din interior, suntem profund afectaţi de măsura aberantă a guvernului Boc, prin care acesta a diminuat drastic fondurile de cercetare, expunându-ne, practic, la foamete şi la umilinţă, întrucât ei consideră cercetarea ca fiind ineficientă. Opinia specialiştilor Ion Brad, profesor universitar, doctor, biochimist şi membru al Academiei Române. “Este vorba espre un catalizator anorganic, asociat cu un curent electric în cantităţi extraordinar de mici, motiv pentru care costul este foarte scăzut în raport cu cheltuiala. Pe de altă parte, randamentul caloric este mai mare şi este o treabă fantastică. Cu un preţ absolut derizoriu se obţine un combustibil ideal. Amestec de oxigen cu hidrogen, care se transformă, prin ardere, în apă. Fărădioxid de carbon. Astfel, nici nu poluează şi salvează omenirea din viitoarea criză de cărbune şi de petrol. Şansele producţiei în masă ar trebui să fie absolute, pentru că realizarea sa este inegalabilă la nivel mondial. Ca atare, dacă nu se aplică, se va face o mare greşeală”. Constantin Antohi, profesor la Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi . “Am văzut instalaţia realizată de domnul Radu Marin şi pot spune că hidrogenul este energia viitorului, categoric. Acesta va revoluţiona tot ceea ce înseamnă energie. Se deosebeşte de tot ceea ce a mai fost până acum prin simplitatea execuţiei, al sistemului care pune în valoare această energie”. Viorica Pârvulescu, cercetător ştiinţific 1, Institutul de chimie-fizică al Academiei Române. “Eu am făcut analizele gazelor care se obţineau. Şi astfel, vă pot spune ce a depins mai mult de mine. În formula aceasta, care este acum, rezultatele sunt chiar spectaculoase, în sensul că analizând concentraţia de hidrogen care se obţinea, din probele aduse, am constatat o puritate mare a hidrogenului. Din punctul meu de vedere, aceasta este o chestie extraordinară, pentru că se pot obţine diverse alte componente în afara hidrogenului. Comparând cu ceea ce am mai văzut prin literatură, capacitatea instalaţiei şi viteza cu care se obţine acest hidrogen şi condiţiile de temperatură sunt superioare, în sensul că nu se lucrează la temperaturi ridicate şi nu este nevoie de un consum energetic semnificativ. Se obţine un hidrogen foarte pur, în condiţii de consum energetic nesemnificativ, iar cantitatea cu care se obţine cantitatea de hidrogen este foarte mare, astfel că ar fi o sursă foarte bună de energie”. Ioan Pop, profesor universitar la Universitatea Tehnică din Cluj. “Ceea ce s-a realizat pare interesent şi de perspectivă. Am fost la ei în vară, unde am văzut instalaţia în stadiul ei experimental, şi merge. Acum depinde de modul în care se va pune în practică. Eu am auzit că pe plan mondial, în acest domeniu, există o invenţie care a fost pusă sub secret de peste 20 de ani, pentru cămarile firme nu au interes să schimbe tehnologiile. Cred ca fi ceva foarte interesant în momentul în care va fi aplicată, mai ales pentru automobilele de oraş. Cred că are perspective.” Cine este Radu Marin? Data şi locul naşterii: iulie, 1958, judeţul Dolj Studii: Academia deŞtiinţe Energo informaţionale Moscova (2005-2007) – Doctor în ştiinţe juridice. Universitatea Dunărea de Jos, Galaţi, Facultatea de Ştiinţă şi Ingineria Alimentelor(2003-prezent) – Doctorand în chimie. Universitatea Transilvania, Braşov, Facultatea de Mecanică (2002-2004) – Doctor în inginerie mecanică. Universitatea Politehnica, Bucureşti, Facultatea IMTS (2002-2006) – Doctor în inginerie industrială. Universitatea din Craiova , Facultatea de Mecanică (1978-1983) – Licenţă Experienţăprofesională: Director General (2002-prezent) – SC. CCMMMM SA. Director General (2001-2002) – Prod Med 2000. Director General (1999-2000) – Bere Băileşti. Inginer principal (1998-1999) – SC. CCMMMM SA. Director General (1991-1998) – Bere Băileşti. Inginer proiectant (1983-1987), Şef serviciu proiectare (1987-1991) -Întreprinderea Mecanică din Băileşti Pentru inveţiile sale a obţinut, la expoziţii şi evenimente din ţară şi din străinătate: Diplome: peste 130 de diplome, pentru diverse invenţii. Medalii: 45 de aur, 10 de argint, 2 de bronz. Premii: peste 10 titluri câştigate. Alte titluri: Gradul de Comandant, “Le merite de l’invention”, acordat de Camera Inventatorilor din Belgia (2006). OrdinulŞtiinţific Gogo Constantinescu, în grad de comandor, din partea Societăţii Inventatorilor din România, filiala Cluj (2005) Acesta a participat la peste 60 de Proiecte şi programe, în cadrul cărora a fost director sau responsabil de proiect. Dintre acestea: Seturi arterio-venoase destinate procedurii de dializa renala si tehnologie de obtinere Inslataţii pentru producerea apei potabile. Avion microlight cu aripa din voalură pe schelet mecanic. Obţinerea vinului eco-biologic cu şi fără alcool. Noi sortimente de bere. Materiale pentru securitatea minieră. Îmbrăcăminţi bitumoase rutiere. Îndepărtarea metalelor grele din ape industriale . Brevete şi invenţii: 15. Lucrări elaborate: 701
http://www.ioncoja.ro/amestecate/carburantul-cel-mai-accesibil-apa/

Doi frati din Bacau au inventat masina care merge cu apa si otet!

Nu polueaza, consuma putin si merge cu apa. Este masina unor frati din Bacau, care spun ca au inventat un motor 100% ecologic. Cei doi sustin ca, daca inventia lor va fi produsa la scara larga, soferii vor spune adio benzinei sau motorinei.
La prima vedere, masina lui Gheorghe Bordeianupare ca oricare alta. Putini se deplaseaza cu ajutorul unui motor pe baza unui combustibil nepoluant, creat chiar de proprietarul automobilului si de fratele sau, Petru.
Cand alti copii cumparau "Harap Alb", Ion Creanga, eu cumparam "Disocierea neutronilor".Gheorghe Bordeianu, inventator
Lichidul din rezervor este un amestec din apa, otet si o bautura racoritoare. Secretul este insa un generator inventat de cei doi frati, care separa hidrogenul de oxigen.
Masina mai are nevoie de benzina doar pentru a fi pornita. Apoi, motorul functioneaza pe baza combustibilului creat de fratii Bordeianu. Nu polueaza, iar consumul este foarte mic, sustin inventatorii.
Cei doi frati vor sa-si omologheze inventia in aceasta vara la Graz, in Austria. Ei viseaza sa produca motoarele in serie, insa deocamdata, proiectul lor stagneaza din cauza lipsei banilor.
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment



Artificial Intelligence in Politics

Partidul Sintetic În Danemarca sunt în prezent 230 de micro-partide.    Partidul Sintetic din Danemarca   a apărut după ce un soft de inteli...